SÅ BLEV MÅNADSTRÄFFEN DEN 19 MARS

SPF Seniorerna Söndrumsvännerna har haft månadsmöte och ordföranden Erik Jansson hälsade de ca 80 medlemmarna välkomna.

• Hatte Bärtilsson berättade om Halmstadkonstnären Elin Svipdags liv och konstnärskapg
  • Glada vinnare
  • Härlig 50-/60-tals musik från både svenska och utländska artister framfört av Halmstads Dragspelsklubb
  • Glada vinnare

Vi inledde med föreningsinformation om bl a kommande resor - Figaros bröllop, Helsingborg och Barcelona i april samt Blekinge den 26 - 29 juni.
Vi fick också information om aktiviteter i friskvårdens tecken och en film om mattcurling.

Hatte Bärtilsson berättade om Halmstadkonstnären Elin Svipdags liv och konstnärskap och den kommande teatern om hennes liv, "Av ljus skall du åter varda", kommer att uppföras i Immanuelskyrkan av storkören under Christina Agnsviks ledning.

Eftermiddagen avslutades med härlig 50-/60-tals musik från både svenska och utländska artister framfört av Halmstads Dragspelsklubb
Text: Lena Wilde, Foto: Lars Björk