Månadsmöte med visor och rock´n roll

Den 4 oktober samlades vi för vårt första månadsmöte sedan mars 2020.

Vi samlades i Valldas församlingshem, där Kerstin Samuelsson hälsade oss alla 66 vaccinerade medlemmar välkomna. Efter ytterligare föreningsinformation presenterades vi för två musiker av högsta klass.

David Carbe på piano och John Walter på gitarr, båda från Kungälv. Det var äkta spelglädje vi fick ta del av. De började med Boogie-woogie av Charlie Norman (101-årsdag), som fick oss alla i rätt stämning och fötter som stampade takten. Sedan följde Robert Wells Rhapsody in rock och Ted Gärdestads För kärlekens skull med ett fint gitarrsolo. Anitras dans kom därefter, och Elvis och Elton Johns fick oss alla att sjunga yeah yeah yeah, stampa och klappa händer.

Konserten avslutades med ett klassiskt upprockat medley. Stående applåder naturligtvis för så häftig musik. Som tack spelade David och Johan Roll over Beethoven, härligt härligt.

Men inte nog med detta, nu serverade våra trevliga värdinnor gratis goda frallor med kaffe samt naturligtvis kanelbullar, det var ju kanelbullens dag. Så vi pratade med varandra, det var ju 1½ år sedan vi sågs på ett möte, mycket hade hänt och flera trevliga möten låg framför oss.

Detta månadsmöte i musikens tecken avslutades med lotterier och fina priser, vi som inte vann nu vinner nog nästa gång, och det blir den 8 november, då lantbrevbäraren Ulf Magnusson kåserar.

Kerstin Samuelsson har tagit fotot från mötet.

Göran Malmqvist