** Månadsträff 2017-05-23 på Stenö

SPF Seniorerna 010 Söderhamn avslutade sina månadsträffar för säsongen med en utflykt till Stenö.

Ordförande Inger Engvers hälsade ett 70-tal medlemmar välkomna och presen-terade dagens program varefter deltagarna började med att gå en tipsrunda som Kjell Wiksten knåpat ihop.

Därefter samlades alla i det vackra vädret vid "uteserveringen" där föreningen bjöd på grillad korv och dryck. Thomas Gunnarsson informerade om utveckling och framtidsplaner för Stenö havsbad. Mats Hanold informerade om "Stenö Vänner" och de aktiviteter som kommer att äga rum på onsdagar under sommaren på Stenö med start den 28 juni och avslutas den 16 augusti. Friskvårdssansvarig Ove Haglund påminde om vandringen den 8 juni till Idfjärdsvallen och uppmanade till samåkning.

Dagen avslutades med lotteridragning och priser delades ut till deltagarna i tipspromenaden.

Nu är det sommaruppehåll och nästa medlemsträff blir den 22 augusti med surströmmingsfest på Moheds idrottsgård. Ordförande tackade för en trevlig eftermiddag i solskenet och önskade alla en riktigt skön sommar.