** Månadsträff 24 oktober tema Trafik

SPF 010 i samarbete med SV hade tisdagen den 24 oktober höstträff med trafiktema i Röda Rummet, Kulturens Hus.

SPF Seniorerna 010 hade den 24 oktober månadsträff med trafiktema i Röda rummet. Ordförande Inger Engvers hälsade ca 100 medlemmar välkomna och presenterade eftermiddagens program.

Kören inledde, till ackompanjemang av Björn Hagström, med att sjunga en omgjord version av Evert Taubes Sjösala vals. Därefter följde ett potpurri av Sven Ingvars låtar. Kören fick stor uppskattning av samtliga närvarande som både sjöng med och klappade takten av igenkänning. Detta gav mersmak. Allsångsbladet plockades fram och alla stämde upp och sjöng tre medryckande sånger.

Trafikinformation gavs av Jan Ekholm, Gruppchef vid Söderhamnspolisen. Han informerade bl.a. om polisens arbete inom Söderhamn och dess närområde. De antal trafikkontroller som gjorts och trafikolyckor som skett med person- och viltskador. Mycket bra information finns i broschyren, Äldre i trafiken. Den finns att hämta på NTF´s hemsida. Trafikinformationen avslutades med en frågestund.

Eftermiddagen fortsatte med att köksgruppen serverade en god höstsoppa. I samband med intagandet av soppan fick alla ett frågeformulär med trafikfrågor. Vinnaren med flest rätt svar belönades med en chokladask.

Därefter gavs aktuell föreningsinformation om resor, nya medlemmar samt aktuella studiecirklar.

Månadsträffen avslutades traditionsenligt med lotteridragning varefter ordförande framförde ett stort tack till alla närvarande, dagens gäst, kören samt köksgruppen för deras arbete.

Ordförande Inger Engvers hälsade alla varmt välkomna till nästa månadsträff den 21 november.