** Månadsträff med Suring 2017-08-22

SPF Seniorerna 010 Söderhamn hade den 22 augusti månadsträff på Idrottsgården i Mohed. Ordförande Inger Engvers hälsade drygt 90 medlemmar välkomna till den första månadsträffen efter sommaruppehållet. Programmet för dagen inleddes med att kören sjöng några sånger till ackompanjemang av Björn Hagström.

Därefter intog Björn Ole Pettersson och Bengt Andersson scenen med sång och musik samt levererade en hel del roliga historier. Under tiden lät sig medlemmarna väl smaka av både surströmming och lökströmming med tillbehör.

Eva Sjölin informerade om aktuella resor, Ove Haglund informerade om kommande vandringar under september på Skatön och i Söderala. Inga Malmström informerade om kommande utbildningar inom datoranvändande.

Efter kaffet avslutades träffen med sedvanlig lotteridragning. Ordförande framförde ett stort tack till köksgruppen för deras arbete, samt tackade alla närvarande för en trevlig eftermiddag och önskade alla välkomna till nästa månadsträff den 28 september då det är modevisning på programmet.