Månadsträff oktober 2019

Till SPF Seniorerna Söderhamns månadsträff den 22 oktober hade ett drygt hundratal medlemmar infunnit sig.
Efter att ordförande Inger Engvers hälsat alla välkomna presenterade Inger dagens första gäst, Owe Wiström från Civilförsvarsförbundet. Ove informerade om hur vi bör tänka och vad vi bör tänka på för att ha en bra beredskap hemma. Vilka olika scenarier kan inträffa och vad behöver vi för att klara oss i minst 72 timmar. Många åkte nog hem och tänkte till om hur det står till med batterier, vattendunkar m.m. där hemma.

Under pausen som vidtog serverades en mycket god redd grönsakssoppa, en s.k. höstsoppa, samt kaffe med rulltårta.
Efter pausen uppträdde Kent Johansson med svenska visor varvade med en och annan historia till allas belåtenhet. Gubben Österman från Roslagen var en gubbe som Kent personifierade med väst och krimmelmössa.

Sedvanlig föreningsinformation hölls med bl.a. alla resor som är på gång.
Kjell W skötte sedan lotteridragningen med många fina vinster innan Inger tackade köksgruppen för god förtäring samt hälsade alla välkomna till nästa månadsmöte i november.
Text och foto; Bengt Thyrsson