Månadsträff 2019-11-19

Till SPF Seniorerna Söderhamns månadsträff den 19 november hade ett 70-tal medlemmar infunnit sig.
Efter att ordförande Inger Engvers hälsat alla välkomna presenterade Inger Jörgen Rystedt som berättade om historiken runt hälsingebocken, flygflottiljen och flygmuséet. Jörgen har själv jobbat inom flygvapnet 1959-2009 och berättade initierat på ett intressant och humoristiskt sätt om olika milstolpar i flygflottiljens historia. Därefter serverade köksgruppen kaffe med smörgås och kaka. Nästa underhållning på programmet var Mats Siggstedt med sin brassensemble från Kulturskolan. Ensemblen bestod av, förutom Mats på tuba, även av 5 st. ungdomar som trakterade valthorn, trombon och 3 trumpeter och vi fick höra 6 st. fina musikstycken. Efter detta vidtog information av olika föreningsansvariga. Eva S redogjorde för det resor som är på gång under december-januari-februari och Lisbeth K meddelade att vi just nu är 1 056 medlemmar. Kjell och Maggan skötte sedan lotteridragningen med många fina vinster innan Inger tackade köksgruppen och avslutade mötet.

Text och bild; Bengt Thyrsson