Våryra 7 maj

Festligt och välbesökt månadsmöte

Festligt och vårlikt var det när SPF Seniorerna Arbrå  genomförde vårens sista månadsmöte den 7 maj. Som vanligt var platsen Scoutstugan vid Arbrå Fornhem.
Ovanligt många medlemmar hade slutit upp, vilket var extra roligt. För underhållningen stod denna gång gruppen Kulturalla, som underhöll till allas stora förnöjelse.

Det bjöds på sallad, kaffe och kaka och så var det sedvanlig lotteridragning med fina vinster.

Detta var som sagt sista månadsmötet för våren men ytterligare aktiviteter kommer att genomföras: En friluftsdag är planerad den 22 maj i samband med  SPFs folkhälsovecka och så blir det studiebesök på Hjälpmedelscentralen i Bollnäs den 24 maj. Alla medlemmar är välkomna och får gärna ta med sig en eller flera vänner. Bokcirkeln och handarbetscirkeln Flitiga fingrar pågår fortfarande liksom boulespelandet.