Hälsning från styrelsemedlem i SPF Bollnäs

Ordförande Maud Kvarnäng

Sommarhälsning till medlemmarna i SPF Seniorerna Bollnäs.

Kära medlemmar

Nu äntligen har sommaren anlänt. Efter en fin men snabb vår och försommar har vi nu också passerat midsommar. Mestadels soliga och varma dagar som nu långsamt övergår till att bli kortare och nätterna blir längre. Ännu kan vi njuta av varma och soliga dagar och kvällar, upp tidigt och sent till sängs. Meteorologerna lovar vackert väder kommande vecka.

Vi har haft en intensiv vår med många trevliga och välbesökta aktiviteter. Flera nya medlemmar har tillkommit till vår förening och det är positivt, vi är många på våra möten. Värva medlemmar ligger på oss alla, inte enbart styrelsen.

Vi har nu avslutat vårterminen i vår verksamhet och ser fram emot sommaruppehåll med släkt och vänner. Vår sista aktivitet för terminen var en bussresa till norra delen av vårt landskap med besök vid Gröntjärn, Avholmsberget och osttillverkning i Järvsö.

Vår första aktivitet i höst blir den 28 augusti på ”Lenningebastun”, traditionsenligt surströmming/sill, och underhållning av Maria Karlsson Band, hoppas att vi ses då! Annons kommer som vanligt en vecka före samt påminnelse i våra ”Hälsning från styrelsen” när den återupptas efter sommaren. Vi har redan börjat hamstra surströmming, inte helt lätt att få tag i.

Vidare under hösten har vi bland annat besök av Helins Bokhandel, Modevisning och Amaryllisutställning.

Nästa år firar vår förening 80 år. Styrelsen har tillsatt en grupp som ska arbeta fram ett trevligt och värdigt firande.

Du som fått detta brev per post har inte lämnat någon e-postadress till oss. Om du har en sådan och lämnar den till oss kommer du att få mera kontinuerlig information.

Kvarnböle 2024-06-23

Styrelsen önskar alla medlemmar en trevlig sommar så ses vi igen i augusti!

Maud Kvarnäng ordförande