Månadsbrev 2024

Månadsbrev augusti 2024

Bästa SPF medlem!

Hoppas ni haft en skön sommar. Några av er har kanske varit med på de många resor vi haft i sommar. Resegruppen har gjort ett fantastiskt bra jobb och tillsammans med Hudik Taxi har vi åkt på ett flertal resor i vårt närområde.

Följ med på vår resa till Tonhallen, Sundsvall, den 16 november 2024 och upplev den ultimata musikalresan!

Anmälan senast den 25 augusti 2024. Se bifogade erbjudande från vår resegrupp.

Den 23 september har vi månadsträff på Patricia. Då blir det musikcafé. Återkommer om medverkande artister.

Den 21 oktober månadsträff och med någon intressant föreläsare.

Den 16 november resa till Tonhallen i Sundsvall.

Den 18 november månadsträff på Patricia. Då blir det parentation över avlidna medlemmar, med medverkan av fd kyrkoherde Bengt Wiklund, SPF Kören och musikunderhållning av Torbjörn Sjöström och Anneli Lindström.

Den 8 december Julmarknad på Stenegård i Järvsö/Lunch Järvsöbaden/Amaryllisutställning, Mobacke Bollnäs

Den 16 december blir det julavslutning med jultallrik på Patricia. Underhållning återkommer vi med.

SPF påminnelse!

Rösta på medborgarförslagen:

”Kommunen behöver ett Demensteam” sista dag för röstning 26/8.

och

”Växelvård och avlastningsplatser”sista dag för röstning 14/8.

Gå in på kommunens hemsida Hudiksvall.se och sök medborgarförslag, rösta!

HittaUt orienteringen pågår nu och SPF Glada Hudik ligger f n på en 3:e plats. Resultat per capita så ligger vi på första plats. Slutdatum är den 6 oktober. Vi har ”hjälpt in ”PRO i denna fina motionsaktivitet, och nu har de tagit vår andraplats. Men före 6 oktober ska vi återtagit andra platsen eller kanske första platsen. Eller hur???

Kören övar varje tisdag kl 14.00. Vi återupptar övningarna den 10 september.

Datautbildning inkl mobila telefoner

Teknikbyrån är tyvärr f n vilande. Vi hoppas att Hudiksvalls kommun ordnar så att denna populära aktivitet kan komma igång igen.

SPF dans.  Lokal är Vuxenskolans ”Musikhuset” mitt emot Dollarstore. Anmälan till ledarna Ragnhild och Roger Östlin tel 070-317 62 93. Torsdagar kl 11.00-13.00 med start i september.

Restaurangbesök

Sista fredagen i månaden besöker vi en restaurang tillsammans och äter lunch.

27 september och Gittan Hammarstedt är den som håller i lunchen och anmälan sker till henne på tel 070 -663 43 36.

Kortspel

Varje onsdag kl 13.00  i vår lokal. Ledare är Gerd Eriksson 070-346 25 23 och Ann-Britt Dolk 070-579 67 99.

Stickträffar

Torsdagar kl 11.00 ojämna veckor i vår lokal. Ledare är Kajsa Sundell

Gåfotboll Vi har samarbete med Strands IF och varje torsdag kl 11.15 – 12.15 kan du delta. Vi håller till i Aktivitetshuset (fd HIAB). Lunch i restaurangen med 15% rabatt.

Jag tipsade om att men kan vara otrogen sin bank, och sätta in pengar där man får bästa ränta, och du omfattas av den s k insättningsgarantin på 1 050 000 kronor. SBAB erbjuder ränta 3,5% och du kan ta ut pengar när du vill.  Ingen uppsägningstid! Hälsinglands Sparbank 3,3%, Handelsbanken 1,75% , Nordea 1,8%, Skandia 3,05% och Landshypotek Bank 3,5%. Hos SBAB och Landshypotek Bank kan man kolla den upplupna räntan varje dag i kronor.

Framtidsfullmakt – Bouppteckning- arvskifte ska inte kosta tusentals kronor! Kontakta SPF och vi ger råd och hjälp --- ring 070 - 330 71 01.

Är ni intresserad av att delta i en studiecirkel i bouppteckning och arvskifte så kontakta mig på tel 070 330 71 01 eller sms och mail.

HJÄLP! Vi behöver flera medlemmar som vill hjälpa oss med dukning mm vid våra träffar på Patricia. Smörgåsar och kaffe görs av rest Patricia. Ni kan prya en gång för att ”känna på”. Så kul att serva våra besökande medlemmar. Ring mig!! Tel 070-330 71 01.

Kolla vår Hemsida med jämna mellanrum! Vår hemsidesredaktör är Marcello Scandurra och stf hemsidesredaktör är Stig Nolén.

Hälsningar Roland Dahlberg                                                                                                    Ordförande SPF Seniorerna Glada Hudik