DM Golf 2024-06-19

SPF SENIORERNAS DM I GOLF 2024-06-19

Det var förträffligt golfväder, vilket betyder en blandning av sol, moln och 16 plusgrader när SPF Seniorerna Villstad arrangerade DM i golf på Isaberg Golfklubb. Innan de 36 herrarna och 20 damerna, som kom från olika klubbar i hela distriktet, fick ge sig ut på banan, välkomnades de och serverades kaffe och fralla.

Efter tävlingen serverades en gemensam lunch och det förrättades prisutdelning. Både segrarna i herr- och damklass kom från Eksjö GK vilket betyder att nästa års DM kommer att arrangeras av SPF Seniorerna Eksjö på Eksjö GK. Efter prisutdelningen tackades alla för att de kommit till Isaberg och hälsades välkomna tillbaka till Förbundsmästerskapen där deltagarna kommer från hela Sverige. Denna tävling kommer att hållas på Isaberg GK den 20 och 21 augusti.

RESULTAT DAMER: 1 Marita Leijon SPF Seniorerna Eksjö 73 slag 2 Gerd Sunebo SPF Seniorerna Eksjö 74 slag 3 Gunnel Laurinsson SPF Seniorerna Hestra 75 slag HERRAR: 1 Bernt-Olof Fritz SPF Seniorerna Eksjö 66 slag 2 Bengt Lindenlöv SPF Seniorerna Jönköping 69 slag 3 Tage Haraldsson SPF Seniorerna Villstad 71 slag På bifogad bild syns pristagarna fr.v. Gunnel Laurinsson, Gerd Sunebo, Marita Leijon, Bernt-Olof Frtitz, Bengt Lindenlöv och Tage Haralfdsson