Månadsträff 5/9-2024

SPF Seniorerna Villstad genomförde under torsdagen höstens första månadsträff. Som vanligt spelade SPF:s eget band, Swinging Stones, välkomstmusik när de 119 gästerna anlände. Träffen började med att alla hälsades välkomna och ett speciellt välkommet gavs till de fem nya medlemmar som togs in i föreningen och förärades med varsin SPF-pin och en stor applåd. De nya medlemmarna är Bo-Anders Johansson, Nils-Gunnar Boström,Marianne Bartholdsson, Jan Magnusson och Ingvar Jonsson.

Dagens gäst var västgöten Per-Anders Johansson från Aplared, som på ett humoristiskt och intressant sätt kåserade över sina 38 år som auktionsutropare. Han har genomfört ungefär 2 500 auktioner där han sålt allt från stekpannor till kända konstverk. En paus gjordes efter halva kåseriet för en efterlängtad kaffepaus.

Samtidigt lämnades information om höstens kommande aktiviteter, som bland annat blir musikunderhållning, musikfrågesport, studiebesök med lunch och revyunderhållning. Nästa aktivitet blir den 15 oktober då vi får besök av Södra Hestra Sparbank, som kommer att informera om hur vi ska undvika att bli lurade i telefon och på nätet. Kåseriet fortsatte ytterligare i en halvtimma med trevliga anekdoter och händelser.

Som tack för sin medverkan fick kåsören en gåva och en stor applåd. Efter ytterligare information om vad som kommer att hända under hösten, genomfördes dragning av dagens lotteri. Avslutningsvis tackades dagens kaffekommitté för arbetet de gjort med att iordningställa lokalen och för det goda kaffebrödet de bakat. Alla hälsades därefter välkomna till nästa månadsträff som blir den 10 oktober