Februari

Till alla medlemmar i Eksjö SPF-avdelning.

Vinterhälsningar
Ja, när detta skrivs är det ju "vykortsväder" ute. Snö, sol och lagom kallt och sportlovsvecka.
Tyvärr så råder fortfarande begränsningarna i personkontakterna och mötesverksamheten.
Det gäller att arrangera verksamheter/aktiviteter inom dessa begränsningar.
Vårat aktiva tipspromenadgäng har åter genomfört en tipspromenad, Fler tipspromenader kommer!
Vidare kommer vi att starta/delta i två centrala projekt "Ensamma äldre" och "Livet som 90-åring", där vi i styrelsen jämte några till kommer att ringa upp de som är 87 år och äldre.
Detta för att höra hur de har det i denna specifika tid samt berätta om kommande aktiviteter i föreningen.
Vi återkommer när vi avser hålla årsmötet. Mycket beror på vaccinationen som nu
genomförs, när den "börjar verka" så att vi kan träffas "allihopa".
Beträffande mötesverksamhet så genomförde vi det senaste styrelsemötet som videomöte i programvaran ZOOM. Det fungerade bra, under Rose-Marie Johanssons styrning.
Ha´ en så bra fortsatt vinter som det går!

Göran Persson
Ordförande Eksjöavdelningen