13 februari Årsmöte

Årsmöte SPF Öster

Tisdagen den 13 februari hölls vårt sedvanliga årsmöte på Lindgården. 120 medlemmar hade hörsammat kallelsen, så möteslokalen var fylld till bristningsgränsen. Extra roligt var att så många nya, 15-20 st. hade kommit.

Mötet började med en parentation över 10 medlemmar som gått bort under året. Vår ordförande läste dikten Vindsång mot natten av Birger Franzen under inramning av tända ljus till stillsam musik och avslutades med en tyst minut.

Därefter vidtogs sedvanliga möteshandlingar under ledning av Bengt Einarsson och Agneta Hedljung. Vår ordförande, Göran Viklander, avgick efter åtta år som ordförande i föreningen och avtackades med blommor och tal. Som ny ordförande valdes Anita Ljungberg. Vi hälsar henne välkommen som ordförande och önskar henne lycka till. Även Kalle Stawiarski, webansvarig i styrelsen, hade valt att avgå.

När mötesförhandlingarna var avslutade stormade Vivian Nöjd in på scenen och underhöll oss med egna och andras låtar. Dagen avslutades med kaffe och semla och lottdragning med vinster från ett digert vinstbord.

Vid tangenterna Göran Viklander

Se fler bilder här