Ryforsleden 8 juli

Den här måndagen blev det Ryforsleden. Även denna gång hade vi gäster långväga ifrån. Ulla Lindmaks släktingar från Nya Zeeland! Så vi var 12 stycken och gick drygt 5 km. Lite olika bud om längden som vanligt! ____ Vi började med Gammelskogen. Lite blåbär blir detallt i år också. Mystiska figurer finns det i skogen. Ulla visade en geocash, vi stannade till vid den gamla tallen, gick över pinnabron, såg ett flitigt bi på en tistel och en björnloka, passerade elstängslet vid golfbanan och fikade vid dammen. Så irrade vi lite vid leden och hamnade på kanten av golfbanan. Där såg vi en golfare leta efter en boll i ruffen. Vi stannade till på högsta punkten och beundrade utsikten imman vi avslutade med att gå en bit utmed Tidan. Vi hade naturligtvis vackert väder som det är de flesta måndagar! ____ Text och bild med hälsning Helena.