Medlemskap

Du kan endast bli vänmedlem om du är huvudmedlem i en annan förening

Huvudmedlem:
Varje medlem i SPF Seniorerna är huvudmedlem i en lokal förening. Årsavgiften i vår förening är 245 kr varav 70 kr går till vår förening, 15 kr till distriktet och förbundet får 160 kr. Den ska betalas med det inbetalningskort som förbundet skickar ut i slutet av varje år. Där finns ditt OCR-nr och BG-nr 505-1743, det är viktigt att dessa används så att din betalning registreras just på dig. Är ni två medlemmar i familjen måste separata inbetalningar göras eftersom OCR-numret är personbundet.
För nya medlemsansökningar som tillkommer efter 1 oktober gäller årsavgiften för resten av året samt hela nästkommande år. E-faktura kan användas för att betala medlemsavgiften

Som medlem får du bla
- SPF:s medlemstidning SENIOREN
- SPF:s medlemskort som berättigar till många rabatter
- Möjlighet att teckna förmånliga försäkringar i Skandia och If

Vänmedlem:
Är man huvudmedlem med full betalning i en förening kan man vara vänmedlem i en eller flera andra SPF-föreningar och då betala en lägre avgift dit. Avgiften för vänmedlemmar i vår förening är 100 kr per år. Inbetalningskort får man av vår förening efter anmälan.

Telefonnummer och mejladress:
Meddela oss om du byter mejladress eller telefonnummer. Skicka ett mejl till medlemsansvarig

VIKTIG INFO
När du fyller i anmälan för att bli medlem är det viktigt, att du bockar i rutorna för:

- "Tillåter tredjepartsprodukter"
för att omfattas av förbundets medlemsförsäkring, som är gratis i tre månader för nya medlemmar samt för att få andra kostnadsfria erbjudanden.
- "Tillåter nyhetsbrev"
för att kunna ta emot utskick via e-post från oss.
Möjligheten att klicka bort detta föreskrivs av GDPR-lagen.

KOM IHÅG ATT BETALA AVGIFTEN I TID!