Årsmöte 2021

SPF Seniorerna Landsbrobygden har haft sitt årsmöte i Nävelsjö bygdegård. De närvarande medlemmarna kunde delta på ett corona-säkert sätt.

De välkomnades av värdarna Rolf Karlsson och Gillis Johansson. Årsmötet inleddes med parentation över de medlemmar som avlidit sedan förra årsmötet. Ett ljus tändes för var och en och Birgitta Rydén Johansson läste dikter av Bo Setterlind och Atle Burman. Lars-Gunnar Flink sjöng till gitarr ”Jag skall gå genom tysta skyar” av Dan Andersson och ”Aftonpsalm” av Pälle Näver.

Årsmötesförhandlingarna leddes av Ingvar Andersson, som också omvaldes till ordförande. Styrelsen omvaldes i sin helhet liksom de flesta andra som deltar i olika kommittéer. Verksamheten i föreningen har av kända skäl varit mycket begränsad under det gångna verksamhetsåret. Utomhusaktiviteter har delvis kunnat genomföras, t.ex. boule och promenader. Många har också motionerat på egen hand, vilket har uppmuntrats genom friskvårdskorten.

Efter förhandlingarna bjöd föreningen på kaffe, smörgåsar och kaka. Lars-Gunnar sjöng ytterligare ett par sånger och sedan blev det lottdragning. Björn Sjöstrand informerade om bowlingen som har startat igen och Lawrence Karlsson om boulen. Fler deltagare är mycket välkomna till dessa aktiviteter. Styrelsen har planerat månadsträffar för hösten och närmast blir det modevisning i Parken, Landsbro den 8 september.

Av sorlet i lokalen förstår man att det var efterlängtat att träffas igen och möta dem som man inte sett på länge. Ordföranden tackade kaffekommittén för en välordnad träff och tackade alla för en trevlig eftermiddag.