Boule

Välkommen att spela boule

Boulenytt. Nu är det ett bra tag sedan jag skrev något om boulen , men tro inte att vi legat på latsidan. Tvärtom har vi tränat hela våren och sommaren i Parken med god tillslutning vilket innebär ca. 10-15 spelare varje torsdag. Sommarens seriespel är nu inne i sitt slutskede.Vi skall spela 18 matcher och i skrivande stund har vi 3 matcher kvar. Resultatmässigt är det som vanligt blandade framgångar. Vi har nyligen avslutat en spelturnering i Vetlanda kallad "VM" för seniorer. Deltagande lag har förutom Landsbro varit Ekenäs ,Holsby, Skirö och Vetlanda. 17 dubbelpar deltog varav Landsbro hade 7 lag. Tre av våra lag hamnade på övre halvan. Paret Harald Simonsson/ Ingvar Andersson  blev 6-a,Rune Eknäs/ Björn Sjöstrand  7-a och Hans-Gunnar Eklöf/ / Bernt Thuresson  8-a..Nu har vi 3 träningar kvar i Parken 12.- 19 -och 26 sept. Sedan blir det inomhusträning i Boulehallen Vetlanda torsdagar med början den 3-.dje okt .som vanligt 9.30 Såväl gamla som nya spelare  är välkomna.  Hälsningar Lawrence.