Månadsmöte den 13 maj

• Intresserade åhörare
  • Göte Wahlström berättade
  • Fika

Den första riktigt sköna vår-sommardagen 13 maj samlades ett 75-tal medlemmar till månadsmötet i församlingsgården.

Vi fick en härlig ”resa” med Göte Wahlström längs den ” silvertråd som är guld värd” – Lillåleden - från upprinnelsen i Hallby, Rustorp och Algutserydssjön ner mot Vättern. För den uppmärksamme vandraren finns mycket att uppleva av fågel- och djurliv med både sällsynta fåglar, bävrar  mm och på höstkanten fiskens vandringar upp mot sina lekplatser. Det gäller bara att ge sig ut och njuta!

Vi informerades också av ordföranden Olof om bl a att Träffpunkt Bankeryd  öppnar  i i samband med Bankerydsdagen och håller sedan öppet torsdagar och söndagar kl 10-12 resp 14-16, att SPF:s fyrlänsträff äger rum i Huskvarnaparken 8 augusti och en resa till Gårdarna runt sjön den 11 september.

Nästa möte träffas vi i Nyarpsstugan den 10 juni för den traditionella ”sillafesten”.