Föreningsmästerskapet i Boule avgjort.

Delad seger mellan Gun och Sigvard.

Föreningsmästerskapet i Boule avgjort.
Delad seger mellan Gun och Sigvard. I onsdags, den 4/9, spelades sista omgången av sommarens boule på banorna vid Hestragården, Samtidigt utgjorde det årets mästerskap som fick se Gun Johansson och Sigvard Johansson på delad första plats på samma poäng, Trea blev Jan Karlsson. Pristagarna hyllades med var sitt presentkort. Efter tävlingen avslutades säsongen med gemensam lunch på Restaurang Rixi. Deltagarantalet har varit betydligt mindre denna sommar med ett snitt på ca 15 spelare mot ca 25 föra sommaren. Växlande väder med regn och rekordvärme kanske påverkat intresset. Nu flyttar de flesta av boulespelarna över till Hestra-hallen där mattcurlingen startat upp med spel varje helgfri måndag och torsdag med start klockan 09.00.