Förbundsmästare SPF Seniorerna 2024 i golf på Isaberg Golfklubb, Hestra.

Förbundsmästare SPF Seniorerna 2024 i golf på Isaberg Golfklubb, Hestra. Fr.v. Mats Pettersson SPF Villstad (H80) Ulla Blomqvist, SPF Tranås (D60) Anita Möller, SPF Tranås (D70) SPF Seniorernas Generalsekreterare Peter Sikström (prisutdelare) Ernie Åhsberg SPF Hestra (H70) Ingemar Hjalmarsson, SPF Markbygden( H60) Det uppdrag som SPF Hestra och SPF Villstad fick av förbundet att arrangera årets golfmästerskap blev lyckat sånär på andra dagen spel som fick starta i några häftiga regnskurar. Dock inget som arrangörerna kunde råda över. I övrigt så blev det uppskattat. Inte minst Isaberg fina anläggning med banor i topptrim på Nissafors Bruks natursköna omgivning och som avslutning ett digert prisbord vilket till fullo var skänkt av givmilda sponsorer. Ett extra inslag var att Gislaved Drum Corps med drillflickor under höll när spelarna kom in efter avslutad tävling. Tävlingen spelades med hcp-klasser men som Förbundsmästare korade s den spelar i respektive åldersklass som hade minst antal slag vilket innebar att mästare kunde koras även om denne inte var klassegrare. SPF Hestra hade flera spelare med och utöver nämnda, Ernie, Gunnel och Jonny så kammade Dan Palmqvist hem silvret i H 60 B och Ingegerd Enocsson brons i D 60 B.

"Se resultat i bif. fil"