Grillfest som inledning av höstprogrammet.

Kött, potatissallad, grönsallad och bröd levererades från Tempo och för grillningen av köttet svarade, traditionsenligt, Karin och Niclas Josefsson på ett utmärkt sätt. Utöver mat och gemenskap gavs information av ordföranden Siwe Josefsson för kommande aktiviteter där närmast Henric Dolfén och Roland Johansson gästar föreningen för sitt eget sätt att gestalta ”På spåret” med lokal variant ”Vart är vi på väg”. I övrigt är det ett digert program med båda månadsträffar, tematräffar och trivseldans. Vid september månadsträff kommer Magikern Ramondo att underhålla med sin föreställning ”Ett gott skratt förlänger livet”. Avslutningsvis förrättades dragning på de sålda 1000 lotterna. Allra närmast på höstens program stod Hestra Marknad där föreningen hyrt ett marknadsstånd och informerade om verksamheten, och därmed värvade några nya medlemmar till de 250 som föreningen består av just nu.