Planeringsdag augusti

Planeringsdag med styrelsen och övriga förtroendevalda.
I början av augusti kalladestyrelsen samtliga förtroendevalda till en planeringsförmiddag i Medborgarhuset med avslutande lunch på Rixi.
De flesta av föreningens förtroendevalda, ca 30 medlemmar, var närvarande och fick i olika grupper diskutera, både det egna uppdraget och lämna idéer och synpunkter på hela föreningens verksamhet.
Det blev flera punkter och förslag som styrelsen kommer att få ta ställning till inför det kommande verksamhetsåret.
Bl.a. så finns önskemålet från styrelsen om att årsmötet utser tre ersättare i styrelsen som kan kallas in vid frånvaro samtidigt som det kan ses som en inblick i ett ordinarie uppdrag.
Förslag framfördes också på att Boule, Mattcurling och Stavgång samlas under Friskvårdskommittén för att gemensamt planera och utforma motionsverksamheten.
Det kommer således att finnas behov av fler förtroendevalda, samtidigt som några lämnar sina uppdrag och vi uppmanar dig som känner för att göra en insats, att höra av dig till vår Valberedning.

Vi vill påpeka att ett uppdrag i SPF Seniorerna Hestra inte får ses som ett ”påhäng” utan vi kan garantera att det är både roligt och inte minst är det stimulerande.