Föreningen startades 1977

Anteckningar förda i protokollform vid pensionärssammanträde i Vetlanda.

Fredagen den 4 februari.1977 kl. 14.00-16.00 plats NTO-gården Vetlanda.

Anteckningar förda i protokollform vid pensionärssammanträde i Vetlanda.

Fredagen den 4 februari.1977 kl. 14.00-16.00 plats NTO-gården Vetlanda.
Närvarande: ett 20-tal pensionärer från Vetlanda.

Ingrid Karlsson ordf. i Nye SFRF- förening, Ingbritt Hermansson från Vuxenskolan Vetlanda. Liz Wengler värdinna Göthe Sjöberg Eksjö ordf.i SFRF-distriktet Winnie Törnqvist v.sekr.i SFRF-distriktet Förarbete svarade Hanna Karlsson ordf. i

Korsberga SFRF-förening och ledamot i SFRF- distriktstyrelse samt
Göthe Sjöberg Ett 60-tal pensionärer i Vetlanda hade under hösten tillställts ett cirkulär med förfrågan huruvida de var intreserade av att bilda en pensionärsförening i Vetlanda tillhörande Sveriges Folkpensionärers Riksförbund (SFRF).

Göthe Sjöberg frågade de närvarande om de var villiga att bilda en pensionärsförening i Vetlanda.
20-personer antecknade sig som medlemmar i föreningen.
En interimstyrelse bestående av 5 personer.valdes Till ordförande Nils Engquist Perstorp Vetlanda

Övriga ledam. Brita Wennerstam Ringvägen 15 Vetlanda Britta Engquist Perstop Vetlanda
Tyra Hektor Storgatan 3 Vetlanda Stina Hultberg Torngatan 28 Vetlanda
Den 1 juni 1986 vid förbundskongressen i Västerås ändrades SFRF till SPF- Sveriges Pensionärsförbund.

Margit Wahlström har från år 1977 gjort ett fantastikt arbete 3 pärmar med program och tidningsutklipp som medlemmarna kan låna mycket intressant är att läsa. Kontakta styrelsen.