November

SPF Seniorerna Hjortedbygden har haft november månads medlemsmöte i bygdegården i Getterum den 15 november. 40 st medlemmar informerades om föreningsärenden och Eva Fredriksson informerade om KPR. Musikerna ”Lill-Folkes” stod för underhållningen och ledde allsången. Kaffe med dopp, lotterier med populära vinster i form av hembakta limpor, avslutade en trevlig eftermiddag. Herrarna stod för arrangemanget tillsammans med SV. Vid pennan Hans Källgren

SPF Seniorerna Hjortedbygden har varit på sin årliga utflykt till en julmarknad. I år gick resan till Ekenäs slott, söder om Linköping. En heldag där 25 medlemmar tillbringade 3,5 timmar med förmiddagskaffe på Ragnar Dahlbergs café, rundvandring bland hantverkare och matdelikatesser. Många inköp blev det. Resan fortsatte till Åtvidabergs Golfcenter, där det intogs en kall och en varm jultallrik. Resan avslutades i Hjorted c:a 18:30. Resekommittén och SV arrangerade resan. Ett stort tack till Hallens Buss.