Ordföranden har ordet

Hej Alla Medlemmar!
Nu är det snart sommar, med allt vad det innebär.
Det ser ju väldigt olika ut för oss, men jag hoppas att alla medlemmar skall få det så bra som möjligt.

Höstprogrammet som ni håller i handen ska ni vara rädda om. Vi har ju slutat att annonsera i Ölandsbladet efter stora prishöjningar. Ni som har möjlighet, lägg in SPF- appen och kolla på hemsidan, Monica sköter den med bravur. Post Nord tar numer 18:- vid utskick, så vi skall försöka att dela ut så många broschyrer som möjligt. Som vanligt har Gun-Britt och Rudolf gjort ett jättejobb. Tack, Tack och åter Tack!

Vi fick åter förtroendet att arrangera DM i Boule tillsammans med Ölands Boule Klubb. Tävlingarna avgjordes i Ölands Boulehall i Tjusby den 21 maj. Lite över 100 deltagare deltog från hela länet.
Blåelden startade med 6 lag. I damklassen blev det en andraplats för Lisbeth Johansson, Pia Pettersson och Kerstin Petersson. Herrlaget blev också tvåa med Kjell Johansson, Ulf Palmgren och Per-Eric Franzén. GRATTIS!
Stort tack till alla som hjälpte till.

På sidan 18 i programmet har jag skrivit om våra visioner.
Nu är det upp till våra politiker att verkställa. Vi hjälper gärna till. I september flyttar Solrosen in med sin Träffpunktverksamhet.

Med ett bra samarbete kommer det bli bra.

Nu hoppas jag att ni hittar många bra aktiviteter som passar.
Vi försöker få till ett omväxlande program.
Sköt om er!

Efter en solig sommar ses vi till hösten.
Ha det Bra!

Per-Einar