Våravslutning på Qvarnaslät 2024-06-17

Vi träffades på Qvarnaslät måndagen den 17 juni för att fira avslutningen av vårsäsongen.

Besöket på Designarkivet 2024-06-05

Onsdagen den 5 juni gjorde vi ett, av många emotsett, besök på Designarkivet i Pukeberg.

En resa till Blekinge företogs 2024-05-22

Resan hade torgförts i olika kanaler, vilket hade resulterat i 49 stycken resande.

Medlemsträff 2024-05-20

Enligt programmet träffades vi för att lyssna till Hans Nilsson när han talade under rubriken "Klimatet-Hur gör vi?". Mycket som han tog upp var saker som vår målgrupp redan har anammat, men i princip måste vi alla försöka komma ifrån slit-och slängmentaliteten och istället återbruka så mycket som möjligt. Efter föredraget intogs sedvanlig macka, kaka och kaffe. Det informerades om kommande besök på designarkivet och även att det fanns några platser kvar på Blekingeresan. Därefter vidtog den spännande lottdragningen, som resulterade i ett antal glada miner. Det var ett 60-tal medlemmar som hade infunnit sig.