SPF Sydöland firar 40 år 22 mars

SPF Sydöland firar 40 år

I Församlingshemmet i Mörbylånga dukades det upp för att fira tillkomsten av SPF Sydöland, vilket skett på dagen 40 år tidigare, 22 mars 1983. Tillställningen samlade cirka 100 medlemmar och särskilt inbjudna. Distriktsstyrelsens ordförande Sven-Erik Karlsson och representanter för SPF Nordöland, SPF Solvändan i Färjestaden, SPF Blåelden i Borgholm och PRO Sydöland hade alla kommit för att gratulera jubilaren.

Gunilla Karlsson, ordförande i SPF Sydöland, hälsade alla hjärtligt välkomna och passade på att berätta hur kvällen skulle komma att gestalta sig. Matlagningsgänget, tillika kvällens värdar och värdinnor, framförde en välkomstsång med egen text av Ann-Christine Johansson, och till melodin Flickorna i Småland, allt till stor muntration för de församlade.

Jim Andersson från Smålandshem AB berättade om de långt framskridna planerna på Trygghetsboende 65+ i Norra Viken i Mörbylånga. SPF Sydölands sekreterare höll en liten betraktelse över föreningens historik, och det förrättades dragning av kvällens digra lotteri.

Sten-Åse Andersson och Lars Löttiger underhöll under kvällen med musik, historier, anekdoter och slutligen mer musik till den obligatoriska dansen. Det var en på det hela taget mycket lyckad fest, med fantastiskt god mat och trevligt sällskap, helt i enlighet med sann SPF-anda.

Dukning är klar och matlaget väntar på gästerna

Anders Lundkvist berättade om föreningens histotrik och Jim Andersson berättade om de framskridna planerna på Trygghetsboende 65+ i Norra Viken i Mörbylånga.

Matlaget framförde en välkomstsång till 40-åringen.

För väntan var stor.....

Förrätt laxtartar

Varmrätt en ljuvlig gulaschsoppa med bröd

Till kaffet en chokladkaka från Bolanders Lilla kök i Resmo

Lotteriborden var fyllt av blommor och vin!