Aktiviteter

Ta del utav årets spännande aktiviteter organiserat utav SPF Seniorerna Kristdala-Misterhult. I takt med att samhället utvecklas fortsätter föreningen att vara en viktig mötesplats för seniorer, där gemenskap och aktiviteter står i fokus. Med en öppenhet för nya idéer och ett starkt engagemang strävar SPF Seniorerna Kristdala-Misterhult mot att skapa ett år fyllt av meningsfulla upplevelser och ökad livskvalitet för sina medlemmar. Här hittar du det de senaste aktiviteter.

13 augusti kl 13:00 –  Bråbo Café
Varmt välkomna till vår medlemsträff på SPF Seniorerna Kristdala-Misterhult! Vi samlas för höstupptakten på Bråbo Café där vi fikar och får besök av Sven Joelsson, som kommer för att berätta om Bråbobygden förr och nu.

Anmälan senast 26 juli till Anita Svensson 070-359 46 72 eller epost b.anita.svensson@gmail.com

10 september kl 13:00 – Kristdala Församlingshem
Välkomna till vår medlemsträff på SPF Seniorerna Kristdala-Misterhult! För att göra stunden extra underhållande har vi glädjen att ha Margareta Wessel med oss. Margareta kommer att sjunga och spela piano. En eftermiddag full av musik, gemenskap och goda smaker väntar – se till att vara med!

8 oktober kl 13:00 – Fårbo Frikyrkoförsamling
Vi kommer att ha förmånen att lyssna på Mats Johansson, som är ordförande för SPF Seniorerna i Lindsdal. Mats kommer att informera om Brand- och krisberedskap. En kombination av god mat och inspirerande information väntar.

5 november kl 13:00 – Kristdala Församlingshem
Välkomna till vår medlemsträff på SPF Seniorerna Kristdala-Misterhult! För att göra stunden extra underhållande har vi glädjen att ha Håkan Helleberg som gäst. Håkan är präst i Döderhults Församling och han kommer att spela gitarr, sjunga samt kåsera. En eftermiddag full av musik, gemenskap och goda smaker väntar – se till att vara med!

3 december kl 16:00 – Julbuffé - Värdshuset Emågården i Högsby
Välkomna till årets Julbuffé. Tack vare bidrag från en fond kan vi bjuda in dig som medlem till en Julbuffé på Värdshuset Emågården i Högsby, där vi kan avnjuta många rätter. En eftermiddag med gemenskap och goda smaker väntar – se till att vara med och glöm inte att anmäla dig!

Du anmäler dig senast den 15 november till Anita Svensson 070-359 46 72 eller epost b.anita.svensson@gmail.com.

2025

4 februari kl 13:00 – Kristdala Församlingshem
Välkomna till vårt Årsmöte på SPF Seniorerna Kristdala-Misterhult! Gör din röst hörd och se till att vara med!