Jul med Galenskaparna 6 - 8 december 2024

Helt galet upplagt för nästa resa västerut, men vi låter oss inte hejdas vid djupet av bara halva Götaland utan tar oss hela vägen till andra sidan. Och kan det bli galnare än med just Galenskaparna. Vi behöver inte ens lägga detta upplägg på minnet för det intecknar vi i ”Minnesluckor” - en föreställning hos Kajskul 8 på Packhusplatsen. ja - i Göteborg, så klart. Se vidare i Programmet. OCH - VI MÅSTE HA ER ANMÄLAN SENAST DEN 29 JULI, till Anette, via epost: junker_56@hotmail.com eller telefon 070 589 53 19. Mer information i bifogat program.

Vättern runt med SPF Ljungby-Mortorp16-18 augusti 2024

Följ med på en spännande bussresa, båt med M/S Göta Lejon mellan slussarna på Göta kanal, besök på Karlsborgs fästning, Motala museum, Gränna och mycket mera. Se bifogat reseprogram. Anmälan till Anette Nilsson Junker. junker_56@hotmail.com eller 070 589 53 19 Begränsat antal platser. Resenär förutsätts ha egen reseförsäkring. Garanterad resa vid 35 anmälda. Vi ställer lagstadgad resegaranti till Kammarkollegiet. OBSERVERA ATT SISTA ANMÄLNINGSDAG FÖR RESAN ÄR 14 JULI!

Möre miniserie 2024

Bouleserien är nu färdigspelad efter många spännande matcher. Det är alltid roligt att även tävla på andra banor och alla är olika när det gäller underlag på banorna.

NATIONALDAGSFIRANDE I PÅRYD

Enligt tradition firades Sveriges nationaldag i hembygdsparken i Påryd. Ett sextiotal pensionärer samlades vid 14-tiden under skuggan av svenska flaggan. Hände väl att solen gick i moln men inte stämningen. För underhållningen stod Sveriges kultband från Målerås eller Gadderås eller Flerohopp eller hur de nu fick till det. För marktjänsten svarade en ansenlig skara ur föreningens energiska stab. Här grillades, dansades, serverades kaffe med hembakat till och stämningen var på topp.