SPF Folkhälsovecka

Den 20 - 24 maj.

• I Allaktivitetshuset den 20 – 24 maj var det SPF:s folkhälsovecka. Den var välbesökt av gäster och medlemmar i föreningen SPF Seniorerna Rockneby.

• Där kunde man delta i frukost/melodikryss på måndagen, på tisdagen blev det information av syn-och hörselinstruktör Anneli Anders Blomdin och därefter yoga sittande på stol med Eva Anderzén

•  Torsdagen den 23 maj var det månadsträff i Allaktivitetshuset. Frida Nordh Persson föreläste om hälsofrämjande aktiviteter, dietist Kerstin Arvidsson talade om betydelsen av bra kost och matvanor.

• Arbetsterapeut Emma Fermskog informerade om kommunens nya satsning på att minska ofrivillig ensamhet. Emma ledde också gympan, som sällskapet deltog i med liv och lust!

• Till kaffet dukades fram en hälsosam smörgås, en proteinrik risifrutti med jordgubbar och en havrekaka med mörk choklad.

• Efter lotteridragningen tackade ordförande Asta Daleen för en bra och väl utförd folkhälsovecka 2024. Hon önskade en skön sommar och välkomnade alla till sommarfesten den 13 augusti på Sanna.