SPF Seniorerna och Skandia erbjuder medlemmarna försäkring

SPF Seniorernas medlemsförsäkring

Behovet av trygghet är lika stort även om du inte längre är yrkesverksam. I samband med pensionering upphör många försäkringar även om behovet finns kvar. Att ge dig möjlighet att förlänga ditt försäkringsskydd är en trygghet som SPF Seniorerna tillsammans med Skandia vill erbjuda dig som medlem.

Du som blir ny medlem* i SPF Seniorerna får ett kostnadsfritt försäkringsskydd de tre första månaderna. Därefter erbjuder vi dig att förlänga försäkringen. Erbjudandet skickas hem till dig. Olycksfallsförsäkringen är livsvarig men Livförsäkringen upphör att gälla vid utgången av den månad du fyller 85 år.

Ny medlem som är mellan 60 – 69 år får: - Livförsäkring 1 (pbb) prisbasbelopp**
- Olycksfallsförsäkring 10 pbb**

Ny medlem som är yngre än 60 år eller har fyllt 70 år får: Olycksfallsförsäkring 10 pbb**

Livförsäkring
Om du avlider utbetalas valt försäkringsbelopp till ditt dödsbo. Detta utöver andra eventuella livförsäkringar som du har.

Olycksfallsförsäkring
En olycksfallsskada är den kroppsskada som du ofrivilligt drabbas av genom en plötslig yttre händelse. Försäkringen kan tecknas när som helst under ditt medlemskap, oavsett ålder. Försäkringen ersätter bland annat:
- Läkekostnader
- Akutersättning
- Medicinsk invaliditet
- Dödsfall på grund av olycksfall, 1 pbb**

*För att du ska kunna ansluta dig till försäkringen ska du bland annat vid tecknandet vara bosatt och folkbokförd i Sverige och inte tidigare varit medlem i SPF Seniorerna. Lämnar du SPF Seniorerna kan du inte behålla försäkringen. Mer information och villkor finns på skandia.se/spfseniorerna

Omfattas du av livförsäkring tecknad före den 2019-04-01 gäller andra villkor. Läs mer på skandia.se/spfseniorerna Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss på 0771-16 60 60 eller mejla till spfseniorerna@skandia.se

Premier från 2019-001 till 2020-03-31
-Livförsäkring, 0.5 pbb** 80:-/månad