Årsmöte 2018

SPF Seniorerna Tjustbygden hade sitt årsmöte på Fritidsgården i Gamleby 17 Februari.

• Parentation. Vid ljusen Rose-Marie.
  • Parentation. Mikael Alm. Musik Anette Danielsson.
  • Blommor och plakett till avgående Rose-Marie
  • Styrelsen
  • Smörgåståtor
  • Medlemmar
  • Anette Danielsson bjöd på vacker sång och musik!
  • Parentation. Vid ljusen Rose-Marie.
  • Parentation. Mikael Alm. Musik Anette Danielsson.
  • Blommor och plakett till avgående Rose-Marie
  • Styrelsen
  • Smörgåståtor
  • Medlemmar
  • Anette Danielsson bjöd på vacker sång och musik!

SPF SENIORERNA TJUSTBYGDEN har haft årsmöte i Åby Herrgård i Gamleby. Ordförande Ivar Svensson öppnade mötet och hälsade ett 70-tal medlemmar välkomna. En parentation över de 11 medlemmar som avlidit under 2017 följde. Akten utfördes av komminister Mikael Alm och Anette Danielsson ackompanjerade och sjöng.
Efter aktens slut följde de sedvanliga årsmötesförhandlingarna. Nämnas kan att årsavgiften måste höjas till 250:- år 2019 gå grund av förbundets dåliga ekonomi. 65:- av dessa får behållas av föreningen. Förhandlingarna ajournerades efter ungefär halva tiden för kaffe och en god smörgåstårta för att därefter upptas igen. Som sista punkt avtackades avgående förtroendevalda med blommor, Rose-Marie Karlsson som suttit i styrelsen i ca 15 år, större delen som medlemssekreterare, och utfört ett stort arbete i föreningen tackades dessutom med present och plakett.
Information följde dessutom om sommarens resor, vårens folkhögskoledagar och andra arrangemang. Mötet avslutades med lottdragning där ett stort antal godiskorgar lottades ut.