Månadsmöte i Loftahammar 14 mars 2018

Månadsmötet den 14 mars 2018 hölls i bygdegården i Loftahammar.

• Vi hälsas välkomna till månadsmötet
  • Margareta Sjöstrand. Bildspel Oman.
  • Lennar berättar om Oman.
  • Flatrökt skinka med tillbehör. Gott!
  • Potatisssallad,skinka o tillbehör. Väldigt gott.
  • Vi hälsas välkomna till månadsmötet
  • Margareta Sjöstrand. Bildspel Oman.
  • Lennar berättar om Oman.
  • Flatrökt skinka med tillbehör. Gott!
  • Potatisssallad,skinka o tillbehör. Väldigt gott.

SPF SENIORERNA TJUSTBYGDEN. Mars månads månadsmöte hölls i Bygdegården i Loftahammar, där ca 60 medlemmar samlats. Efter välkomnandet lämnades ordet till Margareta och Lennart Sjöstrand att berätta om Oman – ett spännande men litet okänt land på Arabiska halvön. De berättade om landets geografi, ett ökenlandskap med stora sandöknar men också berg över 3000 meter, dess historia och dess nuvarande styrelseskick under Sultan Qabus bin Said al Said. Därefter följde bilder och berättelser från parets olika resor i landet mellan åren 2007 till 2013.
Vi fick bekanta oss med huvudstaden Muscat med dess souk och också med dess stora sevärdhet Sultan Qabus Stora moské, som stod färdig 2001. Resorna runt i landet som ökensafaris på obanad väg genom sanden, besök vid sköldpaddskusten där de stora sköldpaddorna går upp på natten och lägger sina ägg. Vidare turer upp i bergen och även besök i staden Salalah längst söderut nära gränsen till Yemen m.m.
Efter detta serverades en god lunch på rökt skinka och potatissallad med grönsaker, som lokalombuden ordnat med. Så var det dags för information om senaste nytt från SPF, kommande arrangemang som resor, folkhögskoledagar, månadsmöten, kyrksöndag och seniorbio. Efter kaffe, en god kaka och lottdragning kunde medlemmarna vända hemåt i den svaga eftermiddagssolen.