Träffar

Vi ses kl 14:00 i PB-huset, Vallgatan 29. Hörslinga finns.

3/9  Upptaktsmöte. Vår trubadur  Dag Ekström sjunger och berättar om Dan Andersson. Presentation av och anmälan till studiecirklar.

17/9  Magnus Kesselmark delar med sig av reseminnen och Ulla Björnheden underhåller på flygeln.

1/10  Radiominnen med ”Tanten i radion”, Angelique Hvalgren, P4 Väst.

15/10  Håkan Lind fortsätter sin digitala vandring genom Vänersborg.

29/10  Sitt inte still - Vi inspireras av Friskis och Svettis att röra på oss.

12/11  Hur levde torpare och statare sitt liv? Vi får en inblick i livet på Onsjö förr, sett i ett historiskt perspektiv. Vänersborgs släktforskare presenterar även sin bok.

26/11  Kör och musikanter ger en försmak av julen. Vi tittar digitalt in i Vänersborgs museum, där Peter Johansson guidar oss och vi går också in på förbundets hemsida.

10/12  Musikskolans Lucia under ledning av Carina Alfredsson besöker oss. Anmälan kommer att krävas och vi får räkna med  högre mötesavgift, eftersom vi ska beställa någon slags julmat.

2025

21/1  Upptaktsmöte. Gitarrgruppen uppträder. Information och anmälan till studiecirklar.

4/2  Hälsa och välmående på äldre dar. Socionom och hälsovetare Gert Johansson ger oss tips om hur vi kan må bra när vi blivit årsrika.

18/2  Parentation med kör och musikanter. Årsmöte.

Eventuell ändring annonseras på www.spf.se/lillaparis, e-mail och i TTELA.

Entréavgift medlem 60 kronor, icke medlem 80 kronor. Kaffe med smörgås och kaka ingår. Betala gärna med Swish.

Vi behöver fler medhjälpare till kaffegrupperna. Om Du skulle kunna tänka Dig hjälpa till - hör av Dig till Christina Ryding, 076-5615252 eller via cicki.ryding@gmail.com