Månadsmöte 11 mars

Månadsmöte med SPF Vitalia
VÅRGÅRDA; Måndag 11 mars hade föreningen månadsmöte i Kyrkans Hus. Trettio medlemmar kom för att lyssna på Hampus Haga, kultur- och föreningsutvecklare i Vårgårda kommun, samt dricka kaffe/té och äta semlor. Ordf Leonard Mattsson hälsade alla medlemmar och Hampus Haga välkomna. Därefter överlämnade han mikrofon och ord till Hampus. Denne tackade för inbjudan till föreningsmötet. Han framförde sin beundran för alla ideella krafter, som medverkar till att skapa ett mycket omfattande föreningsliv i Vårgårda. Och han tyckte, att det var trevligt att komma ut och delta i föreningarnas möten. Han sade, att han hade det roligaste jobb man kan ha. Med roliga historier ur det dagliga livet och en del berättelser från sin teater- och revymedverkan underhöll han SPF-medlemmarna på ett roande sätt. Inger Mattsson tackade honom för det trevliga anförandet och gav honom en blombukett. Han fick dessutom en SPF Vitalia reflexväst, som han beundrar på bilden och uppskattade mycket.
Sedan var det dags att inmundiga semlorna ihop med kaffe/té. Leonard Mattsson redogjorde för kommande programpunkter under våren och sommaren. Avslutningsvis lottades ett antal vackra blommor ut.