Forts. höst 2018

Hösten har verkligen intaget naturen i Bergslagen. En hel del äpplen i trädgårdarna och desutom gula och röda löv att räfsa upp. Vackra färger att njuta av och vårt färgstraka föreningsarbete har också startat.

Den 4:e oktober hade vi vår traditionella sillsexa. I år hade vi till ochy med ny leverentör av sillbordet. Ett välbesökt medlemsmöte och mätta och belåtna deltagare. Som traditionen bjuder så hade vi engagerat en orkester. Seniora herrar med drag! Orkestern "De va´då".

Pga sjukdom fick vi byta program den 1 november. Medlemmarna fick lyssna till författarinnan och Järnboås kulturpersonlighet Anita-Maria Carlsson. Ämnet för hennes föredrag var "Handeln vid norra ishavet på 1800-talet." En fängslande historia om hur hennes mormor och morfar träffades och hur hennes föräldrar kom till våra trakter. Dessutom handlade det om hur man bytte varor med ryska handelsmän. Intressan eftermiddag som avslutade med kaffe och kakor.

Vi påminner om vår julavslutning den 6 dec. i Tullbackagården.

Vi pennan

Anniette Lindvall