Nu satsar vi på medlemsvärvning!

Att vara medlem i SPF Seniorerna är ett privilegium, och vi är många som gläds åt intressanta månadsmöten, mängder av aktiviteter, resor, fina rabatter och inte minst en varm och fin gemenskap.

Enligt våra stadgar får den som blir medlem under oktober, november och december tillgodoräkna sig hela det kommande året utan att betala en ny årsavgift. Det är därför ett gyllene tillfälle att värva nya medlemmar just nu.
Vår distriktsstyrelse har tagit fasta på det och utlyser därför en medlemsvärvar-tävling. Den förening i vårt län som värvar flest nya medlemmar, procentuellt sett, vinner 5000 kr. Föreningen som kommer tvåa får 3000 kr och trean får 1000 kr. Tiden för tävlingen är alltså fr o m 1 oktober t o m 31 december, och antalet medlemmar 30 september är det datum som blir utgångspunkten för beräkningen.
För att hjälpa oss komma igång ordentligt anordnar distriktet också en rekryteringsdag i Örebro torsdag 17 oktober. Vi sätter inget tak för antalet deltagare, och vi hoppas att åtminstone någon från varje förening kan vara med. Inga avgifter tas ut för dagen, och en välförtjänt lunch ingår också. Dessutom betalar distriktet ut reseersättning för den som får kostnader för att ta sig till Örebro. Anmälan kan göras till distriktet på telefon 019-611 30 55  eller på mejladress orebrodistriktet@spfseniorerna.se.
Var kreativa och tänk lite utanför boxen när det gäller att bjuda in vänner och bekanta, och hjälp oss värva många nya medlemmar! Ju mer vi är tillsammans…

Distriktsstyrelsen.