Aprilbrev från Agneta Norblad

April, april!
Vad har vi då att se fram emot den närmaste tiden?

Åby 2 april 2023
Hej alla SPF Seniorer i Bråbo!
April, april! Ja, vad säger man om inledningen av den här vårmånaden? Nu kan det bara bli bättre, eller hur!
Vad har vi då att se fram emot den närmaste tiden?

Jo, redan den 4/4 har ni möjlighet att ta med er smartphone, dator eller surfplatta till Åbyknuten, där det på tisdagar kl. 10.00-12.00 under april och maj är IT-cafe´. ”Seniorer lär seniorer” är mottot och f.o.m. den 18/4 finns någon från SPF Bråbo med som stöttepelare. Välkomna hälsar Marie på Åbyknuten!
Vi har också startat Yogakurs (medicinsk andningsyoga) på torsdagar kl.11.00-12.00 i Pelarsalen, Ättetorpskyrkan. Ledare är Charlotta Wändahl. Hon är dock bortrest torsdagen efter påsk, så då är passet inställt. Alla seniorer i Åby är välkomna, så sprid gärna detta budskap till era vänner, även om de ännu inte är medlemmar i vår SPF-förening!
Vi spelar Boule varje snöfri torsdag 14.00-16.00 på banorna vid Ättetorpskyrkan. Välkomna dit!

Månadsmöte den 17/4 kl. 14.00 i Pelarsalen. Gäst är Lena Karlsson som kommer att prata om ”Sömnens betydelse”.
Glöm inte att anmäla dig senast 11/4!
Måndagen den 24/4 är det en eftermiddag i kulturens tecken kl.13.00-16.30 på Thapperska. Inbjudan med program har gått ut på Hemsidan och via mail. Anmälan ska göras senast 14/4 till 070-636 92 75 eller via e-post till ylvab.a@outlook.com. Evenemanget är gratis!
Tisdagen den 25/4 kl. 18.00 kommer naturfotografen Erik Hallgren till Pelarsalen och berättar och visar bilder från sina resor och möten med både vilda och tama djur. Missa inte det! Anmälan till Lasse Asklöf 070-954 57 08 senast 17/4. Inträde 50 kr.

OBS! Program för resan till Påskliljorna i Fagerås den 3/5 finns här. Anmäl er så snart som möjligt! Det finns 50 platser till förfogande och det är redan ca. 25 anmälda! Bindande anmälan och betalning till vårt bg senast den 19/4!

Vi vill redan nu berätta om att vi fått 50 biljetter till höstens musikal Änglagård på Oscarsteatern i Stockholm. Mera om det senare i vår.
Vår kassör Lisbeth vädjar om att ni försöker undvika att betala med mynt vid våra aktiviteter! Använd gärna Swish eller sedlar! Det är hart när omöjligt att bli av med mynten idag! Ingen vill ta emot dem! Om någon vill växla till sig 10-kronorsmynt, så hör av er till Lisbeth, hon har flera tusen kronor i guldpengar!

Nu håller vi tummarna för att Kung Bore drar sig tillbaka och vilar upp sig till nästa vinter, så att vi kan värma oss i den efterlängtade vårsolen snart!

Ur Herre Gud&Co:
Det var bättre förr när allt var sämre. Nu har jag inte mycket att klaga på…. Det är förskräckligt! "

Vänliga hälsningar!
er vårlängtande ordförande