Januaribrev från ordföranden

Gott Nytt SPF-år kära medlemmar!

Hoppas att ni har haft en glädjefull jul och en festlig nyårshelg!
Nu är det bara att ta nya tag och hoppas på att 2023 blir ett bra år för oss alla!

Stubbe i Glotterskogen efter granbarkborrens härjningar

Åby den 3 januari 2023

Gott Nytt SPF-år kära medlemmar!

Hoppas att ni har haft en glädjefull jul och en festlig nyårshelg!

Först vill jag påminna om att intresseanmälan till föreställningen ”Bröllopsmordet vid Göta kanal” den 11/3 bör göras senast 11/1 till mig (agneta.norblad@gmail.com eller mb.070 743 28 84)! Detta för att Hällestá buss ska kunna arbeta vidare med resplanen. Vi behöver vara minst 35 personer för att resan ska bli av. I resans pris (1 250kr) ingår förutom bussresan, 3-rätters festmiddag på Brunneby samt föreställningen som utspelar sig i kyrkan samt kring våra bord på restaurangen. Avresa 16.15, hemkomst ca. 23.00.

F.o.m. i vår är det anmälan till våra månadsmöten p.g.a. att vi bara får vara 80 personer i Pelarsalen. Anmälan görs till Lasse Asklöf,  070 954 57 08 senast en vecka före mötet. Vi ser gärna att ni även innan ni kommer på mötet betalar in avgiften 50 kr via Swish (123 135 13 29) eller bg. 5897-5988. Detta för att bl.a undvika kö vid entrén.

Eftersom Förbundet SPF Seniorerna varit tvungna att stänga ner medlemsregistret p.g.a en ”hackerattack” i december, så har de inte kunnat registrera nya medlemmar eller skicka ut email till våra medlemmar. Nu verkar det snart ha löst sig, men man har bett våra lokala föreningar att vänta med utskick ytterligare några dagar, så vi får se när detta brev med vidhängande kallelse till årsmötet den 13/2 når er!

Hoppas att ni håller koll på Hemsidan och under Pensionärsnytt (f.d. Föreningar) i NT där vi regelbundet för in aktuell information!

Den 9/1 träffar vi vår landshövding Carl Fredrik Graf som kommer att berätta om sig själv och sitt arbete. Vi kommer även att kunna ställa frågor till honom.

Den 24/1 blir det ett guidat studiebesök på Norrköpings konstmuseum.
Anmälan senast 17/1 till Anita Kagevik  070 686 59 82, kostnad 40 kr betalas via swish eller bg i förväg.

Om ni inte har fått vårens program så får ni höra av er till Lasse Asklöf.

Vi har två Köksteam i föreningen som svarar för förtäring och övrig trevnad inför våra
månadsmöten. Det finns plats för ytterligare hjälpande händer där, gärna män! Om du är
intresserad att hjälpa till, så hör av dig till Kerstin Asklöf  073 841 54 82 eller Anita
Sjöholm 070 843 55 33!

Vår planerade tvådagarsresa i augusti är inte riktigt färdigsnickrad ännu, men jag
återkommer med detaljer kring den, så snart som möjligt. Ni kan redan nu anmäla ert intresse för ”Resan i det Blå” den 28/3, se programmet!

Fortsätt att vara rädda om er, så ses vi den 9:e januari!

Er förväntansfulla ordförande
Agneta Norblad

Ur Herre Gud&Co:
                             ”Leende smittar! Låt oss starta en glädjepandemi!”