Höstens program

Här kan du läsa om höstens program 2020.

Välkommen till Eklandet!

Föreningen vänder sig främst till seniorer i Landeryd med omgivning,
men alla SPF-medlemmar är varmt välkomna till våra möten och aktiviteter.
Våra månadsträffar äger rum i Landerydgården klockan 14.00.
Avgift 80 kr om ej annat anges. Kaffe med bröd ingår, anmälan helst 3 dagar innan.
Föranmälan krävs till alla månadsträffar tel. 073-161 10 49 eller e-post anmalan@spfeklandet.se

På grund av fortsatta restriktioner från Folkhälsomyndigheten ang. Covid 19 vilar vi tills vidare vår verksamhet under hösten.

Program hösten 2020
.....som alltså blivit inställt

Måndagen den 3 augusti.
Promenad.
Följ med på en blomsterpromenad i vår vackra park Trädgårds-föreningen. Vi samlas vid grindarna på Drottninggatan kl. 11.00 och går sedan en promenad.
De som vill kan sedan äta lunch på Tropikhuset. Ingen anmälan, bara kom!

Tisdagen den 11 augusti.
Hägerstad slott.
Studiebesök med egna bilar. Kostnad ca 150 :- för visning, kaffe och bröd. Lunch på Åtvidabergs golfklubb. Samåkning. Max. 20 personer per grupp. Max. två grupper. Detaljerad information till de intresserade.

Tisdagen den 8 september.
Upplevelse.
Del 1: Caroline Davidsson berättar om en 36 dagars skidtur över Grönländska glaciärer. Caroline har också gjort en skidtur på den antarktiska isen till Sydpolen. Del 2: SeniorNet. Gunilla Almesåker informerar.

Fredag den 16 oktober.
Eklandet firar 10-årsjubileum
med fest på Gotthards Kök & Matsalar.
18.00. Samling till ett glas bubbel och jordnötter.
18.30. 2-rätters jubileumsmeny. Lättöl eller mineralatten. Vin finns att köpa. Kaffe och liten kaka. Pris: 325 kr. Underhållning: Lenas trio

Tisdag den 10 november.
Del 1. Musikunderhållning. "Björn Afzelius och Jonny Cash – två sångare och sex existentiella sångtexter om glädje, oro och hopp" sjunget och berättat av Mikael Billemar och Kjell Silverwitt.
Del 2: FRAMTIDSFULLMAKT, en viktig sak att tänka på. Carita Åbom informerar.

Fredag den 20 november.

Lunch på Ljungstedska skolan kl. 11.30 med företräde för Eklandets medlemmar, 45 platser. "Först till kvarn".

Tisdag den 8 december.
Julavslutning. Stay Close underhåller. Monica Åkerblom sjunger julvisor blandat med julberättelser till gitarrackompanjemang av Kenneth Holmgren.
Jullandgång inkl. dryck och kaffe med pepparkaka serveras efter musiken. Obligatorisk anmälan genom att betala 150 kr till Eklandets
plusgirokonto: 58 09 85-0. Betalning emotses senast den 3 december.