Så här var våra träffar och resor 2020

Aktiviteter under 2020

SPF Eklandet har haft tre aktiviteter i sommar och i höst.

Den 3 augusti gick vi en promenad i Trädgårdsföreningen och tittade på alla vackra växter, spännande träskulpturer och fina bihotell i Naturum.
Promenaden avslutades med lunch utomhus hos Tropikhuset.
Alla deltagare uttryckte tacksamhet att få tillfälle att träffas efter vårens långa uppehåll.

Den 11 augusti åkte vi i egna bilar till den vackra restaurangen Villa Baro i Åtvidaberg, där vi åt en gemensam lunch.
Efter lunchen åkte vi till Hägerstad slott, där vi välkomnades av ett överdådigt kaffebord och fick en mycket intressant information om slottets historia. Vi delades upp i två grupper och fick en fin guidning i det vackert restaurerade och inredda slottet. Makarna Lätt har gjort ett otroligt arbete, även om det finns mycket kvar att göra.

Vad det gäller hösten är det inte troligt att vi kan ha några möten inomhus.

Promenad den 13 oktober.
Föreningen har genomfört en promenad till Fröberget i Tinnerö naturreservat.
12 deltagare uppskattade vandringen, som också innehöll lite information om föreningens ekonomi.