Februari

SPF Seniorerna Gripens årsmöte för 2016

Vid SPF Seniorerna Gripens årsmöte för 2016 närvarade 94 medlemmar och dessutom några gäster. Ordföranden Per Almerén inledde med hälsa alla välkomna och ett speciellt välkommen till alla nya medlemmar. Avlidna medlemmar under året hedrades med att Gunilla Turesson-Engberg tände ett ljus , en tyst minut hölls och en dikt lästes. Till ordförande att leda mötet valdes Dan Ekenstierna. Funktionärer, värdinnor och servering avtackades för det arbete de lagt ner under året. Efter årsmötet blev det underhållning med sång och pianospel av Ann-Sofie Nord som sjöng Ulla Billquist låtar och däremellan berättade om Ullas liv som artist. Ulla Billquist sjöng in 358 skivsidor åren 1929–1946 och hade sin storhetstid som grammofonsångerska och folkparksartist under andra hälften av 1930-talet och krigsåren. Ulla Billquist född 14 augusti 1907, begick självmord i sin bostad på Nybrogatan i Stockholm den 6 juli 1946, samma dag som hon skulle ha framträtt i Karlstads Folkets Park. Hon påträffades död först två dagar senare, måndagen den 8 juli 1946. Vid denna tidpunkt stod Ulla Billquist på toppen av sin karriär och var en mycket folkkär artist.

Föreningen bjöd på kaffe och semla. Lotteri med många vinster avslutade dagen.