Signera SPF-uppropet om bättre ÄLDREVÅRD.

Det kom ett mejl FRÅN FÖRBUNDET där vi uppmanas att signera ett upprop fär en bättre ÄLDREVÅRD!

• Äldrevärd!

Upprop för äldreomsorgen

I slutet av juni lanserade förbundet Upprop för äldreomsorgen. Redan har fler än 13 300 skrivit under namninsamlingen och ställt sig bakom förbundets krav. Men vi är så klart inte nöjda med det utan vill ha fler underskrifter. Här kommer några tips på hur du kan bidra till fler underskrifter.

- Skriv under själv om du inte redan har gjort det.
- Informera i föreningens/distriktets nyhetsbrev om uppropet och uppmuntra medlemmarna att skriva under.
- Skicka ett mail till föreningens medlemmar med länk till namninsamlingen.
- Dela förbundets facebookinlägg om uppropet på föreningens/distriktets sida eller grupp om ni har en sådan.
- Hjälp gärna den som inte är digital att skriva under namninsamlingen, den som inte vill fylla i digitalt kan skicka ett vykort till förbundet. Se adress nedan.

Till namninsamlingen
Följ den här länken!
Läs mer om förbundets krav