Träff 2023-03-01

SPF Seniorerna, Stenbocken inledde vårmånaden mars med ett välbesökt medlemsmöte. Dagens besök var kommunens säkerhetsansvarig som berättade om hur vi ska skydda oss mot bedrägerier. Vi fick lära oss att vara misstänksamma mot många som ringer till oss. Inte heller vara snälla och artiga. Lite information om annat brottslighet fick vi också. Naturligtvis gavs tillfälle att ställa frågor. En hel del av besökarna hade egna erfarenheter från bedrägliga samtal.

Efter denna information berättade Gen Larsson och Brittis Johansson om den bakbok de skrivit. Där har kända och mindre kända Boxholmare delat med sig av sina bästa recept. Efter mötet fanns tillfälle att köpa ett signerat exemplar av boken.

Ordförande Berndt Andersson informerade om kommande resor, studiebesök och nästa möte som är den 5 april. Då gästas vi av Gökarna som planerar ett musik-quiz.

I februari hade föreningen bjudit in till berättarcafé. Då berättade Ann-Sofie Johansson om språk och dialekter.