Kvar i sta´n

16 juli träffades vi på Tinas Café & Sån´t för en gemensam fikastund och för att umgås. Det verkar som det bara är damer kvar i stan för några herrar såg vi inte till bland 17 medlemmar. Trots detta var stämningen hög och vi hade trevligt.

Nypremiär med bangolf

Första premiären på bangolfen i Folkparken regnade bort! Idag den 8 juli 2024 blev det nypremiär med 10 ivriga spelare på golfbanan i Vrinnevi. Tyvärr kom det några skurar även idag, men då kunde man njuta av kaffe och våfflor. Klicka här så ser du några bilder från dagens evenemang.

Hur bra är våra vårdcentraler?

Hur fungerar vårdcentralerna i Region Östergötland för de äldre? En uppföljande undersökning gjord av pensionärsorganisationerna PRO, SKPF och SPF i Östergötland 2024.

Det finns platser kvar till Nora-resan!

Vill du följa med på vår dagstur till Nora den 3 september måste du anmäla dig senast den 5 augusti. I Nora finns något för alla!

Här gäller det att vara snabb!

Följ med oss till Stockholm, se musikalen "De´ e´ det här vi kallar kärlek" på Göta Lejon den 27 oktober. OBS! Sista anmälningsdag är 16 juni.

SPF Söder, Välkomna!

Vi hälsar medlemmarna i SPF Söder varmt välkomna till oss!

Sommarprogram 2024

Här kan du läsa vårt Sommarprogram 2024!

Höstens bioprogram

Nu har höstens bioprogram kommit. Abonnemangskort säljes före höstens första filmvisning och kostar 200 kr för fyra filmer.

Följ med på dagstur till Nora!

Den 3 september gör vi en dagstur till pittoreska Nora och går bl.a. en mordvandring i Maria Langs fotspår, lunch på Åkerby Herrgård, besök på Järnvägsmuséet och Götlinska gården.

Kolla, vad som hänt under Boule!

S:t Olof hade två lag av 28 som tävlade. Klicka på Aktiviteter och sedan Boule och därefter Bouletävling!