Årsmöte 2020

26 februari

SPF Seniorerna Vreta kloster höll sitt årsmöte den 26 februari på Cloettas Restaurang Tre Bröder.115 medlemmar deltog och bjöds på kaffe och semla.
Årsmötet inleddes med parentation över bortgångna medlemmar med ljuständning och en tyst minut. Irene Ring läste en vacker och hedrande dikt.
Christer Vindeby valdes till ordförande för årsmötet och Wivi-Anne Tjäder till sekreterare. Sedvanliga årsmötesförhandlingar genomfördes och Christer Vindeby valdes till föreningens ordförande under ett år och omval av ledamöterna Anki Onmalm, Bertil Andersson och Wivi-Anne Tjäder på två år. Ledamöterna Ingrid Hast, Eva Davidsson och Anita Holmgren har ett år kvar på sina mandattider.
Vid det konstituerande mötet som hölls i anslutning till årsmötet adjungerades Kerstin Larsson för reseverksamheten och Birgitta Samuelsson för att hantera medlemsregistret.
Föreningens revisorer Yvonne Kylborn och Sonja Wiggur omvaldes på ett år.
Valberedningen Christina Johansson, Kristina Andersson och Ulla-Britt Ström omvaldes alla på ett år.
Efter kaffepausen underhöll Wide Hellman från Åtvidaberg med countrymusik och sång. Han avslutade sitt framträdande med att vi tillsammans sjöng Cacka Israelssons låt "Gamle Svarten".
Dragning i lotterierna avslutade eftermiddagen och Christer Vindeby tackade alla deltagare och medverkande och önskade en fortsatt trevlig dag.

Nästa månadsmöte är den 11 mars och då får vi information om den viktiga "Framtidsfullmakten". Ta gärna med bröd till brödlotteriet!

Text Wivi-Anne Tjäder
Foto Lena Vindeby