Våravslutning

14 juni

Våravslutning på Vårdnäs Stiftsgård 2023-06-14

Vilket underbart sommarväder vi hade på vårterminens avslutningsfest i Vårdnäs! Vi var 48 medlemmar som färdades med buss till Stiftsgården och 11 medlemmar åkte med egna bilar.

Våravslutningsfesten och resan har Kerstin Larsson anordnat för oss och det var ett perfekt ställe att träffas på. Vi serverades en god buffé med mycket grönsaker och där huvudrätten var lax. Därefter kaffe och kaka.

Lite föreningsinformation lämnades om höstens program. Tyvärr är programhäftet för Linköpingskretsen försenat i år, då personal på Fontänen drabbats av sjukdom. Vi brukar få vårt programhäfte i brevlådan under midsommarveckan, men i år beräknas det komma första veckan i juli.

Kommande resor finns väl beskrivna på vår webbplats. Resan till Skagen har sista anmälningsdag den 20 juli. Det finns ett tiotalplatser kvar, så skynda er att boka!
Sista anmälningsdag för att följa med till Jönköping och Tändsticksmuseet är den 13 september. Första månadsmötet i höst är den 6 september på Cloetta Tre Bröder. (Allt kommer ni att kunna läsa om i programhäftet för hösten 2023)

Under tiden som vi drack vårt eftermiddagskaffe underhöll Erik Gruvebäck med sång och musik under temat ”När en schlager blir en schlager”. Han berättade också om många artister som var schlagerstjärnor eller textförfattare under krigsåren och 1950-talet. Vi kände igen många schlager och fick också gärna sjunga med.
Christer Vindeby tackade Erik Gruvebäck med en liten kasse godis från Cloetta. Det passade bra tyckte Erik då han har en stor familj hemma i Uknadalen.

Avslutningsvis tackade Christer också Anna-Lena Lagerström med blommor och choklad för hennes stora insatser för att hålla i gång vår lotteriverksamhet under många år.

Han tackade också alla som på olika sätt är engagerade i föreningens olika verksamheter och önskade en skön och trevlig sommar!
På återseende den 6 september.

Text och foto: Wivi-Anne Tjäder

Se fler foton från våravslutningen här