Medlemsavgift vid föreningsbyte

Information och rekommendation om betalning av medlemsavgift för medlemmar.

Om medlemsavgift

På föreningskortet (Min organisation) i medlemsregistret finns föreningens egen andel av den totala medlemavgiften, som består av tre delar (lokalförening, distrikt och förbund)

Klickar man på "den blå avgiften" för nästa period, så kan man ändra föreningens andel av den totala avgiften. Där finns även information om den totala medlemsavgiften.

Betalar en ny medlem som registreras efter den 1/10 medlemsavgiften för hela nästkommande år (årets sista tre månadeer på köpet)

Det är bara inbetalda medlemsavgifter som fördelas. (Det sker INTE längre någon medlemsräkning, som det gjordes innan alla föreningar fick central uppbörd, som då innebar att föreningar fick betala för medlemmar som inte betalade)

Det är lokalföreningen som medlemmen är medlem i vid aviseringen av medlemsavgiften som kommer att få medlemsavgiften. Därför är det bra att göra föreningsbyten innan den 1/10.