2024-03-12 Styrelsemöte

Sammandrag av styrelsemötesprotokollet

Närvarande:   Tommy Stjernqvist, Britt-Marie  Nilsson, Christer Benteke,  Birgit Olsson, Lena Nilsson Karl-Axel Holmkvist

Ordförande Tommy  hälsade alla välkomna och förklarade sammanträdet öppnat.

Föredragningslistan  godkändes.  Protokoll  från föregående styrelsemöte  2024-02-21 samt det konstituerande styrelsemötet 2024-02-27  justerades och lades till handlingarna. Årsmötesprotokollet från 2024-02-27 är ute för justering.

Inkomna skrivelser och rapporter kommenterades.:

Kallelse till distriktsstämman i Eslöv 18 april. Tommy, Britt-Marie och  Christer deltar.

Kretsrådsmötet den 15 mars. Tommy och Britt-Marie deltar.

Tommy och Britt-Marie rapporterade från Pensionärsforum den 8 mars.

Birgit redovisade det godkända bokslutet från förra året som lades till handlingarna. Budgeten OK.

Aktuellt medlemsantal uppgår för närvarande  till 126 personer. Ytterligare 2 nya medlemmar är på ingång.

Kommande verksamhet:

26 mars. Månadsmöte i Önnestad med kåseri av författarinnan Marianne Gunve.

23 april i Färlöv.  Månadsmöte i med musikunderhållning av ”Tre Goa Grebbor”.

12 juni  blir nytt datum för grillaftonen i Önnestad.

Utflykter och resor:

1 ledig plats finns kvar till  Eva Rydbergs sommarföreställning den 14 juli på ”Sundspärlan” i Helsingborg. Betalning med 700 kr/person ska ske senast 1 april.

Bussresan till kanalkryssning på Göta Kanal den 3-4 september i samverkan med SPF Wä-Skepparslöv  har fortfarande platser kvar. Slutlig anmälan och pg- betalning till resp förening senast 30 juni.  Efteranmälningar dock möjliga till 1 augusti beroende på plats .

Diskuterades alternativ kring årets utflykt ”UT I DET BLÅ”. Datum preliminärt den 30 maj.

Nästa sammanträde blir den 10 april kl 13.00  hemma.

Ordföranden avslutade sammanträdet och inbjöd till det stundande eftermiddagskaffet.